ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ДИСТАНЦІЙНУ ФОРМУ ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ

І. Загальні положення

1. Це Положення визначає механізм забезпечення здобуття дошкільної освіти за дистанційною формою, а також використання технологій дистанційного навчання під час організації здобуття освіти усіма учасниками освітнього процесу за різними формами в Балаклійському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 10 Балаклійської міської ради Харківської області (далі Положення).

2. Це Положення розроблене на основі Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», наказу Міністерства освіти і науки Українивід 08.10.2020 року №1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання»,зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2020 року за№ 941/35224, листів Міністерства освіти і науки України від 03.07.2009 № 1/9–455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», від 27.09.2010 № 1/9–666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку», від 11.10.2017 №1/9-546 «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців», від 02.04.2022 №1/4396-22 «Про окремі питання діяльності закладі дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році; від 21 серпня 2023 № 1/12490-23 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році»; Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджених наказом МОЗ України від 24.03.2016 № 234, зареєстрованих в Міністерствіюстиції України14 квітня 2016за № 563/28693.

3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:

асинхронний режим - взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому інтерактивні освітні платформи, електронну пошту, форуми, соціальні мережі тощо;

синхронний режим - взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції;

електронні освітні ресурси з дошкільної освіти - засоби навчання на цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в інформаційно-телекомунікаційних системах, які відтворюються за допомогою електронних технічних засобів і можуть застосовуватися в освітньому процесі

електронне освітнє середовище - сукупність умов навчання, виховання та розвитку вихованців, що забезпечуються за допомогою сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій;

дистанційне навчання - організація освітнього процесу (за дистанційною формою здобуття освіти або шляхом використання технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти) в умовах віддаленості один від одного його учасників та їх як правило опосередкованої взаємодії в освітньому середовищі, яке функціонує на базі сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій;

електронне освітнє середовище – сукупність умов навчання, виховання та розвитку дітей, які забезпечуються за допомогою сучасних освітніх інформаційних технологій;

інформаційно-телекомунікаційна система дистанційного навчання (електронна освітня платформа) - програмно-технічний комплекс, що об’єднує систему електронних освітніх ресурсів, програмне забезпечення для створення, накопичення та доступу до таких ресурсів, а також для організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання (у тому числі ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та контролю за навчанням);

інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології дистанційного навчання — технології створення, накопичення, зберігання та доступу до електронних освітніх ресурсів, забезпечення організації та супроводу освітнього процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно- комунікаційного зв’язку, у тому числі мережі Інтернет;

система управління дистанційним навчанням - програмне забезпечення, призначене для організації освітнього процесу, ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та контролю за навчанням через мережу Інтернет (у тому числі електронного розкладу занять, електронних планів роботи педагога);

суб’єкти дистанційного навчання - діти, педагогічні працівники, батьки або інші законні представники неповнолітніх учнів (далі - батьки), асистенти дітей, які беруть участь в освітньому процесі за дистанційною формою здобуття освіти або з використанням технологій дистанційного навчання в іншій формі здобуття освіти;

технології дистанційного навчання - комплекс освітніх технологій (технології розвивального, проектного, змішаного, диференційованого, програмованого, модульного навчання тощо), а також інформаційно- комунікаційних (цифрових) технологій, що дають можливість реалізувати процес дистанційного навчання.

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про освіту».

4. Організація дистанційного навчання забезпечує можливість реалізувати право осіб на якісну та доступну освіту відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей та досвіду, незалежно від віку, місця проживання чи перебування, стану здоров’я, інвалідності, соціального і майнового стану, інших ознак і обставин, у тому числі тих, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти.

5. Дистанційне навчання здійснюється відповідно до освітньої програми ЗДО, вимог Базового компонента дошкільної освіти та має забезпечувати виконання суб’єктами дистанційного навчання державних стандартів освіти.

6. З метою забезпечення в закладі освіти єдиних підходів до створення електронного освітнього середовища педагогічна рада схвалює використання конкретних інформаційно-телекомунікаційних систем (електронних освітніх платформ), комунікаційних онлайн сервісів та інструментів, за допомогою яких організовується освітній процес під час дистанційного навчання. У рамках таких єдиних підходів педагогічні працівники, користуючись академічною свободою, доброчесністю, можуть обирати форми, методи і засоби дистанційного навчання, використовувати державну інформаційно-телекомунікаційну систему (електронну освітню платформу), технічні можливості якої забезпечують дистанційне навчання.

7. Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання передбачає проведення занять, пошуково-дослідницької діяльності, самостійної художньо-продуктивної діяльності, дидактичних ігор, рухливих ігор, праці(господарсько-побутової, в природі, художньої, самостійна робота дітей з батьками, робота з батьками (консультації, онлайн форуми та конференції, проєктна діяльність, та інші форми організації освітнього процесу, визначені освітньою програмою закладу освіти. Організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію суб’єктів дистанційного навчання, з використанням форм індивідуальної та колективної навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти.

8. Отримання освітніх матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних занять, консультацій, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі.

Дітям, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан здоров’я, відсутність доступу до мережі Інтернет або до технічних засобів навчання, діти із сімей, які перебувають в скрутних життєвих обставинах, багатодітні, малозабезпечені, тощо), заклад освіти забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для вихованців (телефонний, поштовий зв’язок, тощо).

9. Педагог забезпечує регулярне відстеження участі вихованців в освітньому процесі, а також надання їм підтримки (за потреби). Моніторинг результативності освітнього процесу дітей може здійснюватися в синхронному режимі під час онлайн-занять та в асинхронному режимі (надання завдань для виконання дітьми, батьки фіксують їх виконання, і надсилають вихователям для здійснення моніторингу).

10. Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання здійснюється з дотриманням вимог законодавства про освіту, захист персональних даних, а також санітарних правил і норм (щодо формування розкладу навчальних занять, рухової активності, вправ для очей, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання). Дистанційне навчання організовується для дітей, які не мають медичних протипоказань до занять із комп’ютерною технікою.

11. Тривалість онлайн-заняття не повинна перевищувати 10 хвилин. Тривалість перегляду інформації наданої педагогом не повинна перевищувати 20 хвилин для дітей 3-4 року життя і 30 хвилин для дітей 5-6 років. Заняття з використанням комп’ютерів дозволяються проводити для дітей старшого дошкільного віку два рази на тиждень (не більше одного разу протягом дня). Безперервна тривалість роботи з комп’ютером не повинна перевищувати 10 хвилин. Під час онлайн-заняття педагог забезпечувати про чергування розумової з фізичною, пропонуючи дітям руханки, фізхвилинки. Після занять проводять зорову гімнастику. Для дітей з хронічними захворюваннями: дітей, що часто хворіють: після перенесених захворювань (протягом 2 тижнів); дітей з порушеннями зору тривалість занять з комп’ютером зменшується до 5-7 хвилин.

12. Педагогічний працівник в умовах дистанційного навчання самостійно визначає робоче місце та несе відповідальність за забезпечення безпечних та нешкідливих умов праці на ньому, відповідно до вимог статті 602 «Дистанційна робота» Кодексу законів про працю України. Педагог сам забезпечує себе необхідним обладнанням, програмно-технічними засобами , засобами захисту інформації для виконання своїх обов’язків.

Різниця часу між тривалістю навчальних занять та тривалість занять, які організовує педагогічний працівник у синхронному або асинхронному режимі, є робочім часом педагогічного працівника і використовується ним для підготовки до занять проведення індивідуальної роботи з дітьми, індивідуальних чи групових консультацій з батьками самоосвіти, тощо.

13. Дистанційне навчання осіб із особливими освітніми потребами здійснюється з урахуванням індивідуальної програми розвитку. Дистанційне навчання осіб із особливими освітніми потребами може передбачати залучення допоміжних технологій дистанційного навчання (озвучування даних з екрану, голосове введення тексту, субтитри, клавіатури зі спеціальними можливостями тощо) з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів таких осіб.

Освітній процес під час дистанційного навчання осіб з особливими освітніми потребами забезпечується за участі асистента вихователя та/або асистента дитини.

14. Облік відвідування дітьми навчальних занять під час дистанційного навчання здійснюється відповідно до законодавства (у журналі щоденного обліку відвідування дітьми груп). За рішенням педагогічної ради закладу освіти для організації дистанційного навчання може використовуватися електронний розклад занять, електронний журнал щоденного обліку відвідування дітьми груп, електронний план організації життєдіяльності дітей, який перевіряє вихователь-методист 1 раз на місяць.

15. Облік робочого часу та оплата праці педагогічних працівників, які організовують дистанційне навчання, здійснюється відповідно до законодавства у сфері освіти.

Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання здійснюється у межах робочого часу педагогічних працівників. Педагоги повинні бути готові підтримувати інформаційно-телекомунікаційний зв’язок з керівником.

Керівник закладу освіти забезпечує організацію освітнього процесу під час дистанційного навчання та здійснення контролю за виконанням освітніх програм. Спосіб організації такого контролю схвалюється педагогічною радою закладу освіти.

У разі потреби засновник і керівник закладу освіти забезпечує організаційну та методичну підтримку педагогічних працівників для реалізації дистанційного навчання.

16. Батьки супроводжують дітей під час дистанційного навчання та сприяють виконання дитиною умов освітньої програми, і досягненню передбачених ними результатів навчання, реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, дбають про фізичне та психічне здоров’я дітей, формують у них навички здорового способу життя.

У разі, якщо під час дистанційного навчання батьки дітей старшого дошкільного віку не виконують свої обов’язки щодо забезпечення здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі протягом 20 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти інформує про це відповідну службу у справах дітей.

II. Організація здобуття освіти за дистанційною формою
(як окремою формою здобуття освіти)

1. Організація здобуття освіти за дистанційною формою (як окремою формою здобуття освіти) може здійснюватися для осіб, які:

1) не можуть відвідувати навчальні заняття в закладах освіти (у зв’язку зі станом здоров’я, збройним конфліктом, проживанням (перебуванням) за кордоном (для громадян України), на тимчасово окупованій території України або у населених пунктах, території здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на території населених пунктів на лінії зіткнення, епідемій, поширення природних та техногенних катастроф тощо).

2. Організація здобуття освіти за дистанційною формою здійснюється виключно за бажанням дітей та їх батьків. Батьки створюють належні та безпечні умови навчання, виховання і розвитку дитини, яка здобуває освіту за дистанційною формою.

3. Організація здобуття освіти за дистанційною формою здійснюється закладом освіти на підставі рішення педагогічної ради. На веб-сайті закладу освіти (за його відсутності - на веб-сайті засновника) оприлюднюється інформація про забезпечення ним здобуття освіти за дистанційною формою. Для організації дистанційної форми здобуття освіти заклад освіти створює у своєму складі групи з дистанційною формою здобуття освіти. Наповнюваність груп визначається відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту».

4. Зарахування (переведення) на дистанційну форму здобуття освіти здійснюється за наказом керівника закладу освіти на підставі заяви одного з батьків. За наявності обставин, які об’єктивно унеможливлюють особисте подання заяви, може бути подано скановану копію або фотокопію заяви будь-якими засобами зв’язку (факсом, електронною поштою тощо). У заяві підтверджується наявність умов для дистанційного навчання в синхронному та асинхронному режимах, зокрема доступу до мережі Інтернет, персонального комп’ютера (з можливістю використання засобів аудіо-, відео- зв’язку. Зарахування (переведення) на дистанційну форму здійснюється, як правило, до початку навчального року.

III. Організація освітнього процесу з використанням

технологій дистанційного навчання

1. Технології дистанційного навчання можуть використовуватися під час надзвичайних обставин закладом освіти за допомогою технічних засобів комунікації , доступних для учасників освітнього процесу.

2. Під час надзвичайних обставин заклад освіти може організовувати освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання за допомогою технічних засобів комунікації, доступних для учасників освітнього процесу. При цьому обсяг навчального часу, що забезпечується в синхронному режимі, визначається педагогічним працівником і може бути менше обсягу, зазначеного в пункті 7,8 розділу І цього Положення.

IV. Забезпечення дистанційного навчання

1. Навчально-методичне забезпечення дистанційного навчання включає: рекомендації щодо організації дистанційного навчання в закладах освіти; змістовне, дидактичне та методичне наповнення електронних освітніх ресурсів з навчальних предметів (інтегрованих курсів).

2. Системотехнічне забезпечення дистанційного навчання в закладі освіти забезпечує засновник закладу освіти. Системотехнічне забезпечення дистанційного навчання в закладі освіти включає:

· апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відеоконференц- зв’язку тощо), що забезпечують розроблення, накопичення та ефективне використання електронних освітніх ресурсів, управління освітнім процесом та навчальну взаємодію між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному та асинхронному режимах;

· інформаційно-комунікаційне забезпечення із пропускною здатністю каналів, що надає суб’єктам дистанційного навчання цілодобовий доступ до електронних освітніх ресурсів для реалізації освітнього процесу в синхронному та асинхронному режимах;

· програмне забезпечення загального та спеціального призначення (у тому числі для осіб з особливими потребами), яке має бути ліцензійним або побудованим на програмних продуктах з відкритими кодами;

· технічна/сервісна підтримка для забезпечення безперервної роботи платформи дистанційного навчання, що надається фахівцями у сфері цифрових технологій;

· електронні освітні ресурси з навчальних предметів (інтегрованих курсів), що необхідні для забезпечення дистанційного навчання.

Види електронних освітніх ресурсів, вимоги до них, порядок їх розроблення та впровадження визначається відповідно до Положення про електронні освітні ресурси, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01 жовтня 2012 року № 1060 (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України юстиції України 5 жовтня 2012 р. за № 1695/22007.

3. Для забезпечення дистанційного навчання дітей в закладі освіти можуть створюватися власні електронні освітні ресурси або використовуватися інші електронні освітні ресурси, що підлягають перевірці самим закладом освіти (щодо відповідності державним стандартам освіти, типовим освітнім і модельним навчальним програмам, мові освіти, іншим вимогам законодавства у сфері загальної середньої освіти).

4. Педагогічні працівники, які організовують дистанційне навчання, мають підвищувати свою кваліфікацію щодо використання інформаційно- комунікативних (цифрових) технологій в освітньому процесі шляхом формальної (за типовою програмою підвищення кваліфікації), неформальної або інформальної освіти в порядку, визначеному законодавством.

5. Заклади освіти, які організовують дистанційне навчання, мають включати до внутрішньої системи забезпечення якості освіти механізм моніторингу та контролю якості дистанційного навчання.

6. Відповідальність педагогічних працівників:

- Педагогічні працівники мають знати Положенняпро дистанційну форму здобуття дошкільної освіти Балаклійського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 10 Балаклійської міської ради Харківської області. Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням невиконання обов’язків педагогічними працівниками. Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт.

- Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписами членів педагогічного колективу.

Кiлькiсть переглядiв: 175

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.