/Files/images/2017_2018/Без названия.jpg

СТРАТЕГІЯ ПОДОЛАННЯ НЕГАТИВНОГО НАСТРОЮ У ДІТЕЙ

У деяких дітей можуть бути риси особистості, через які вони завжди у поганому настрої. Постійні скарги, очевидне нещастя та інша неприємна поведінка можуть легко набридати батькам. Батькам і дітям легко потрапити в схему постійно негативних взаємодій, але зміна поведінки можлива.

Щоб подолати негативний настрій, скористайтеся чотирма стратегіями. Ці стратегії допоможуть вам впоратися з негативним світоглядом вашої дитини, щоб ви могли навчити її цінувати маленькі радості в повсякденному житті.

! Ігноруйте поганий настрій

Не ігноруйте дитину, коли вона в поганому настрої . Ігноруйте настрій.

Коли ви не реагуєте на негативну поведінку вашої дитини, ви робите крок вперед у придушенні негативної поведінки. Ставлення, яке виражає прийняття вашої дитини, збереже ваші стосунки недоторканими та дозволить вам продовжувати впливати на позитивний розвиток.

Стратегії подолання негативного настрою у дітей. Визначте основні потреби

Незабаром ви зможете визначити моделі негативного настрою вашої дитини. Можливо, гірше вранці або відразу після школи. Як люди, ми більш вразливі до дратівливості та вередливої поведінки загалом, коли ми втомлені чи голодні.

Нові ситуації також обов'язково викликають негативну реакцію. Соціальна взаємодія в школі та в ігрових групах може бути напруженою або конфліктною, і здається, що вона лише ускладнюється, коли ваша дитина росте. Ваша дитина також може хотіти вашої уваги, і скиглити — це її стратегія отримати її.

Коли ви задовольняєте основні потреби вашої дитини у фізичному благополуччі, структурованості та регулярності повсякденного життя, плануванні нових ситуацій, соціальному розвитку та увазі, ваші діти розвинуть сильніший контроль над своїми емоціями та здатність пом’якшувати негативний настрій.

Стратегії подолання негативного настрою у дітей. Протиставте негативу вашої дитини

Не дозволяйте дитині псувати свій настрій або контролювати всю сімейну атмосферу своїми постійними скаргами та негативною поведінкою.

Спробуйте протистояти ірраціональним твердженням або вказувати на позитивні аспекти ситуації. Якщо вони не приходять, простого «Досить. Я розумію, що ти так відчуваєш, але...» достатньо. Продовжуйте свою діяльність і дайте дитині зрозуміти, що тему закрито.

Стратегії подолання негативного настрою у дітей. Навчайте позитивної поведінки

Попросити дитину з негативним характером раптово розвинути життєрадісне, позитивне ставлення – це важка задача, але ви можете допомогти їй навчитися діяти позитивно, навіть якщо вона не в захваті від цього.

Заохочуйте свою дитину робити позитивні зусилля, коли її перша реакція негативна. Допоможіть своїй дитині виправити провину, якщо вона своїм негативним ставленням пошкодила соціальні стосунки.

Допоможіть розвинути хобі та інтереси, які подобаються, і які можуть полегшити або заспокоїти негативний настрій.

Дайте своїй дитині вибір між двома варіантами, навіть якщо вони не задоволені жодним. Виявляйте до багато прихильностіта любові, щоб вона/він навчилися ділитися тим же. Ділитися своєю радістю та вдячністю створює модель життя, яка дозволить вашій дитині подолати свій складний темперамент.

Стратегії подолання негативного настрою у дітей. Зверніть увагу!

Якщо ваша дитина регулярно бореться зі своїм негативним настроєм, поговоріть зі психологом або педіатром.

Депресія та інші психічні проблеми часто проявляються у дітей як дратівливість. Ваш педіатр/психолог може виключити будь-які медичні чи психічні проблеми.

Звичайно, деякі діти просто більш негативні, ніж інші, і це не привід для тривоги. Якщо це так, просто переконайтеся, що приділяєте увагу своїй дитині за її позитив і заохочуйте гарне ставлення

/Files/images/2017_2018/images (3).jpg ОБИРАЄМО ІГРАШКИ ДЛЯ ДІТЕЙ

Купувати іграшки для коханого чада - заняття не тільки приємне, але й надзвичайно відповідальне. Адже сьогодні дитячі іграшки - це не просто розвага, але і навчання, розвиток, навіть в деякому роді виховання. Правильно вибрана іграшка допоможе малюкові прогресувати, розвивати зір, слух, нюх і навіть логіку та розумові здібності!

При покупці, перш за все, необхідно враховувати вік дитини. Перші іграшки повинні бути яскравими, різними за формою і за розміром. Бажано, щоб переважали жовтий і червоний кольори, саме їх дитина може розрізняти практично з самого народження.

Для початку - кілька слів про те, які іграшки повинні бути в кожній оселі, де росте дитина, і чому:

- Лялька - іграшка, яка ніколи не втратить своєї актуальності. Граючи з лялькою, дитина проговорює все, що відбувається в її житті, і це дуже важливо, тому що не можна розвинути мову дитини тільки на картинках і віршиках. До того ж, маніпуляції з ляльками добре розвивають дрібну моторику.

- Мозаїка (пазли) має незамінний розвиваючий і діагностичний ефект. Чим точніше дитина навчиться робити композиції за зразком, тим менше помилок у неї буде під час писання.

- Дуже корисні настільні ігри, де потрібно робити ходи, прослухати і виконати завдання. Вже 3-річний малюк прагне виконувати завдання і вступає в певний договір або угоду з партнерами по грі.

- Іграшки-розмальовки з'явилися у продажу не так давно. Це м'які іграшки з приємного на дотик матеріалу, які розфарбовують спеціальними фломастерами. Розфарбовану іграшку легко помити, і вона знову готова до дитячої творчості. Якщо в процесі малювання проговорювати з дитиною, яким кольором вона розфарбовує спинку, носик, вушка, то можна поєднати два види вправ: в малюванні і в розвитку мови.

- М'яч - один з найважливіших атрибутів спортивних занять і незамінний при мовних іграх типу "Їстівне - не їстівне", формуючи навички мовного спілкування. Для мовних ігор добре підходять м'ячики не гладкі, а, наприклад, кошлаті, горбисті, які не викочуються і не випадають, і, крім того, вони мають масажний ефект.

- Кубики - іграшка "на всі часи", важко перелічити всі її розвиваючі можливості. Купуючи кубики, важливо враховувати рівень складності завдання, яке вони пропонують вирішити. Дитина до трьох років здатна скласти просту картинку (один предмет) з чотирьох кубиків. П'ятирічна може збирати жанрову картинку з декількома зображеними предметами або героями казок з дев'яти і дванадцяти штук.

- Для розвитку фонематичного слуху, звукового сприйняття та аналізу в дитини повинні бути і музичні іграшки (не менше п'яти штук).

До хороших розвиваючих іграшок відноситься:

1. Сортери.

2. Іграшки з магнітами - наприклад, ловля рибок, коли дитина повинна піднести магніт, що знаходиться на кінці "вудки", до певного предмету або зображенні.

3. Іграшки у вигляді побутових предметів - дитина спочатку спостерігає за батьками, як вони користуються певним предметом, а потім цей досвід переносить в гру, додаючи щось нове і цікаве для себе. Таким чином дитина вчиться грати, стає самостійною і пізнає світ навколо себе.

4. Конструктори, які в ідеалі повинні бути декількох типів:

- з пластиковими деталями (Lego);

- дерев'яний, нескріплюючийся конструктор з основних геометричних форм;

- м'який, де потрібно шнурочками "зшивати" складові.

У процесі гри розвиваються дрібна моторика, увага, зосередженість, координація рухів рук і очей.

Ну і на останок. Не забувайте, що безпека - найважливіший критерій при виборі іграшки. Перш за все це означає використання безпечного матеріалу, міцність і гігієнічність виробу, тобто можливість його мити і прати. Тому іграшки краще купувати в спеціалізованих магазинах, в яких можна спитати відповідні сертифікати.

/Files/images/2017_2018/mqdefault.jpg

ПОРАДИ БАТЬКАМ

Світлана Ройз

Сюжетні ігри, вікові кризи, бажання спробувати щось нове: які зміни в поведінці дитини свідчать про відновлення після травми

Теми статті: батькам, розʼяснення, російська агресія

«Сьогодні я б хотіла зосередити увагу на «добрих новинах» – ознаках відновлення чи стабілізації стану дітей різного віку, які ми можемо зараз спостерігати. Наші діти (і ми) молодці!» – говорить дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз.

Діти повертаються до «нормальної» поведінки: звичних ігор, творчості, спілкування й навіть бешкетів. Їхні когнітивні процеси активізуються, і батькам важливо розуміти ці зміни, вчасно та правильно на них реагувати.

ПОВЕРНЕННЯ ЦІКАВОСТІ ДО ЖИТТЯ – ОЗНАКА ПОКРАЩЕННЯ

Багато дітей повертаються до вільної сюжетної гри – рольової, не з однією - двома, а з різними іграшками, із сюжетами, що розвиваються в процесі. Коли дитина грає в гру з одним (травматичним) сюжетом – для дорослих це сигнал, що вона шукає «вихід» зі складної ситуації.

Щодо творчості, то в дітей змінюються теми та сюжети в малюнках: знову з’являється відчуття простору, діти починають промальовувати небо, землю, поступово в багатьох повертаються «здорові» пропорції тіла. Багато дітей стали обирати різноманітнішу гаму кольорів.

Діти знову починають робити 3D-моделі, створюють плани будівель, кімнат, розширюють вибір матеріалів: обирають малювання і олівцями, і маркерами, і фарбами, використовують пластилін і граються із кінетичним піском.

У сфері когнітивних процесів також є позитивні зрушення: поступово повертається можливість читання. На жаль, висновки про навчання та концентрацію уваги робити поки рано.

Найрадісніша, на мій погляд, ознака – до дітей повертається цікавість. Вона може виявлятися в загальному дозволі собі нового і в питаннях: а чому, а як це влаштовано, а можна я спробую… Є й інші питання, пов’язані з контролем і тривогою: а що буде далі, а потім, а потім; а що відбуватиметься, коли ми приїдемо; а що буде, якщо щось станеться. Однак варто пам’ятати, що цікавість протилежна страху. Вона повертається, коли страху стає менше.

Страх, утім, має пригальмувати те, що в пошуках нового з цікавості може бути небезпечним. В оптимальному варіанті страх додає обережності.

Діти виявляють більше інтересу до спілкування. Якщо раніше вони були сфокусовані на батьках, яких боялися відпустити, то зараз поступово можуть розширювати коло контактів з дітьми та дорослими.

/Files/images/2017_2018/item_1380.jpg

ВІКОВІ КРИЗИ, БУРХЛИВІ ЕМОЦІЙНІ РЕАКЦІЇ ТА НОВІ ЗАБАГАНКИ

Ознакою поліпшення емоційно-психічного стану дітей є те, що повернулися «вікові теми», ознаки «нормальних» вікових криз. Їхніми індикаторами є питання про секс, стосунки, гроші.

Складний для батьків аспект, який варто взяти до уваги: коли дитина починає процес відновлення, вона повертається спочатку до тієї фази, в якій її застала криза. І діти, які були в стані мобілізації, «видихають»: можуть повертатися до страхів, істерик, інших виявів негативних емоцій.

Також у дітей можуть з’являтися суто матеріальні бажання. Наприклад, дитина раптово може попросити придбати їй інший одяг – обираючи нові моделі, фактуру, колір. Якщо раніше дитина відмовлялася від нового, ця динаміка позитивна. Крім того, дитина може захотіти скуштувати нове, розширити коло звичних харчових продуктів. Солодке в дітей асоціюється із безпекою, тож бажання спробувати щось нове і несолодке теж свідчить про позитивні зрушення.

Індикатором психічно-емоційного стану дитину є й сон. Будь-які зміни у цій сфері можуть свідчити про відновлення після травми: дитина більше спить – мозок відпрацьовує травматичні події; спить менше, ніж раніше, – можливо мозок такої роботи вже не потребує.

Названі ознаки можуть виявлятися і в дітей, що зараз перебувають в Україні, і в тих, хто за кордоном.

Ми маємо бути уважними до ознак стресу – ці знання важливі, щоб не пропустити, коли дитині потрібна підтримка та втручання спеціалістів.

Дуже хочеться, щоб «добрих новин» у нас було дедалі більше.

/Files/images/2017_2018/nBkSUhL2hFAhm8q1Lr6BvMKnxdDs9Zu-yyqYy7jLs2KQeXqLBmmcmzZh59JUtRPBsdaJqSfJd54qEr7t1mNwKSGK7WY=w7hwUnwpRnKUB0jMtx-ESg.jpg

ЧИМ МУЛЬТФІЛЬМИ МОЖУТЬ БУТИ КОРИСНИМИ ДЛЯ ДИТИНИ?

Знімемо батьківську тривогу та розглядаємо все корисне, що може отримати дитина під час перегляду мультиків.

  • Розвиток емоційного інтелекту.

Батьки не можуть 24/7 бути в «ресурсі та моменті», та й було б дивно обмежувати дитину виключно собою.

Мультфільми допомагають дитині розвивати емпатію та співчуття, у неї з'являються улюблені герої: хтось подобається сильніше, хтось менше.

  • Розуміння своєї індивідуальності.

Деякі мультфільми вчать дитину бачити яскраві відмінності одного персонажа від іншого та приймати особливості людей.

Звертайте увагу і на реакцію дитини: хто і чому викликає у неї інтерес, кому вона співчуває, на кого хоче бути схожою. Для батьків мультфільм — можливість краще пізнати свого малюка.

  • Стимуляція уяви.

Деякі мультфільми із фантастичними сюжетами активізують увагу та мислення, підвищуючи креативність.

  • Вміння відрізняти добро від зла.

Мультфільми про супергероїв навчають дітей відрізняти добро від зла, а будь-який малюк може стати в якомусь сенсі супергероєм, якщо у нього є мета та прагнення допомагати.

  • Поліпшують стосунки усередині сім'ї.

Уолт Дісней вважав, що дитина живе у кожному дорослому. Перегляд мультфільму разом із сином чи донькою — один із найлегших способів на кілька годин «перезавантажитися», поринути у світ чарівних паличок, слонят, що літають, чайників, кришталевих туфельок та іншої милої краси!

Кiлькiсть переглядiв: 66

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.